Rum o kök

Bloggen för dig som gillar inredning och design.

En egen hatthylla

Kategori: Veckans tips

Jag gillar att bygga och göra egna grejer, och har ständigt nya projekt på g. När vi flyttade in i vår lägenhet vägrade jag en vanlig hatthylla. Hade sett en kul grej på något inredningsprogram som jag absolut skulle ha i hallen istället. Övertalade efter långt om länge sambon att detta kommer visst bli jättebra. Han var högst tveksam och berättade för killen vi köpte tapet av att jag drabbats av Martin Timell-feber, och så himlade han lite med ögonen och suckade ljudligt. Jaja, jag fattade vinken... Men, HAHA! När den väl var klar var till och med D riktigt nöjd. Det var ju faktiskt han som hållt i sågen...

Vi tapetserade helt enkelt en MDF-skiva, satte den med lite distans från väggen och fäste en ljusslinga bakom. Vill man ha ännu bättre effekt kan man måla skivans baksida vit, så reklekteras ljuset ännu mer. Upp med några krokar, och... TADA... en supersnabb egen hatthylla. I love it. Undrar om den får följa med till huset...

Rum o kök inredning - hall
Foto: Privat.

Kommentarer

  • madde säger:

    GUD vad fint ni har,älskar erat hem och kommer flitigt att komma tillbaka till denna blogg;)

    kolla gärna min inredningsblogg trots att den är långt ifrån lika bra som denna,blir jätteglad för kommentarer*en spark i baken helt enkelt

    kram

    2009-02-25 | 20:09:11
    Bloggadress: http://mrsmaddy.blogg.se/
  • Skönt Hemma säger:

    Åh så smart och snyggt :)

    2009-05-13 | 15:31:06
    Bloggadress: http://skonthemma.blogg.se/
  • Anders Karlsson säger:

    Riktigt snyggt gjort med belysningen bakom! Den skall definitiv med till huset! =)

    //Anders

    2012-09-13 | 20:49:19
    Bloggadress: http://www.barahandtag.se/

Kommentera inlägget här: