Rum o kök

Bloggen för dig som gillar inredning och design.

Inspiration svartvita detaljer

Kategori: Vardagsrum

Nedan följer lite inspiration på svartvita detaljer till inredningen. Nu är ju jag inte Stockholmsbo, men om jag var det skulle ett Playtown-set från Playsam definitivt finnas på hyllan. Undrar om det kommer något snarlikt för oss Göteborgare?!

Papperskorgen Bin har fått flera utmärkelser och vunnit designpriser. Jag förstår varför. Hur läckert är det inte med en papperskorg som sväller ju mer den fylls!

En modernare tappning av den traditionella jordgloben man hade i rummet när man var liten, från Menu. Finns även i hängande variant för de som föredrar det. Personligen gillar jag den stående bäst.

Det superstiliga bricksetet Sinnermark från Designhouse Stockholm hade gärna fått flytta in i mitt hem. Nästan lite Japan-inspirerat.

Rum o kök inredning - playtown playsam
Rum o kök inredning - bin frontRum o kök inredning - jordeglob menuRum o kök inredning - svarta brickor.
Samtliga foto: DesignOnline

Kommentarer


Kommentera inlägget här: